Ordens- og sikkerhedsregler
i Blocs & Walls
OPDATERING 29-11-24
1. Kun personer som har bestået et sikringstjek af personalet og er i besiddelse af et sikringskort/fået udleveret et sikringskort på et sikringskursus, må sikre topreb, sikre ved føring og/eller føre ruter i Blocs & Walls*
a. *Autobelays må klatres med lånekort
b. *Lead kan klatres med lånekort
2. Al klatreudstyr skal være kommercielt fremstillet og godkendt efter UIAA standarder
3. Personales anvisninger skal altid følges
4. Det er ikke tilladt at opholde sig på madrasserne under bouldervæggene
5. Hvis der observeres usikker adfærd, kan personalet:
a. bede klatrere om at få foretaget et nyt sikringstjek
b. bede klatrere tage et sikringskursus
c. inddrage sikringskort
6. Personalet kan bortvise gæster fra Blocs & Walls, hvis deres adfærd findes upassende eller er til fare for dem selv eller andre
7. Nødudgange skal holdes fri og må kun åbnes i nødstilfælde
8. Indrapporter altid løse greb, problemer eller andre farer til personalet
9. Alle uheld eller skader på udstyr skal straks indrapporteres til personalet
10. Overtøj, sko og tasker skal altid opbevares i omklædningsrummene
11. Børn/unge under 14år må ikke være/opholde sig i Blocs & Walls uden en voksen (18år+)
12. Børn/unge under 15år kan ikke få udstedt grønt eller rødt sikringskort, og må derfor ikke sikre topreb eller førstemandsklatring og må desuden ikke føre ruter**
**Undtagelse:
a. Børn/unge der ikke er tilmeldt et klubhold må føre ruter, hvis følgende er opfyldt:
b. Klatreren skal sikres af en person 18år+ med rødt sikringskort. Sikringspersonen har ansvaret for barnet/den unge
c. Klatreren skal have udstedt lilla kort af cafépersonalet, og dette skal bæres synligt i klatrerens sele (udleveres til sikringspersonen med det røde kort)
OBS! Det lilla kort giver ikke adgang til at sikre
13. Kun DBKKs instruktører og trænere må undervise/instruere i sikringsteknik, og kun ved kurser/hold udbudt af DBKK
14. Det er kun DBKKs medarbejdere der må afholde aktiviteter i Blocs & Walls og kun aktiviteter som er udbudt af DBKK selv
15. Grupper på 5 pers+ skal kontakte vores eventafdeling (event@blocs-walls.dk) for mulighed for at booke et klatrearrangement i Blocs & Walls. Dette indbefatter også grupper som deler sig op i mindre grupper
16. Personalet har retten til at afvise grupper på 5 pers+ som ikke er på et booket klatrearrangement
17. Der skal klatres med klatresko
18. Særlige klatreaktiviteter og træning af specialfærdigheder kan ikke finde sted i Blocs & Walls. Specialaktiviteter afholdes af DBKKs medarbejdere på arrangementer udbudt af DBKK selv
19. Man må ikke være påvirket af alkohol, euforiserende stoffer eller lægemidler mærket med rød advarselstrekant (se: emballage) når man klatrer i Blocs & Walls
20. Dyr er ikke tilladt i hallen
21. Rygning er ikke tilladt. Hverken i hallen eller i indgangspartierne
22. Minimér venligst brugen af løs kalk
23. Som DBKK-medlem kan du medbringe op til 4 (betalende) gæster – venner/familie. Hvis du har Blocs & Walls grønne/røde sikringskort må du toprebssikre dem.
24. Cykler, barnevogne, klapvogne, cykelanhængere og lignende må ikke medbringes i hallen, gangareal eller i trappeopgangen. Løbehjul skal placeres i omklædningsrummet på en måde, så de ikke udgør en hindring for andre besøgende.