Weglot

Dansk Bjerg og Klatreklub, DBKK Referat 14-03-2023

 

Dansk Bjerg og Klatreklub, DBKK

Referat 2023-03-14

Møde:

Bestyrelsesmøde DKKK, udskudt fra 2023-02-28

Mødedato:

2023-03-14

Mødedeltagere:

Jan Bønding (fmd. og kasserer), Anders Strange, Erik Vilen, Lars Nørgaard Hansen, Morten Spiegelhauer, Henrik Jessen, Dorte Steensgaard, Camilla Reinbothe (Chef for Blocs & Walls)

Afbud:

Anders Strange

Referent:

Dorte Steensgaard

Øvrige dokumenter

Der henvises til den fulde dagsorden og bilag i mødefolderen

 

Punkt

Topic

Formål

Bemærkning / Opfølgning

1.        

Nye Bestyrelsesmedlemmer. Jørn og Nina udtræder af bestyrelsen. Tidligere suppleanterne, Lars Nørgaard Hansen og Morten Spiegelhauer indtræder i bestyrelsen som fuldgyldige/almindelige medlemmer.

Bestyrelsens konstituering er bekræftet.

Ny fordeling af arbejdsopgaver: Dorte Steensgaard tager rollen som sekretær. Øvrige roller uændret.

Godkendelse

 

2.        

Dagsorden. 2a. Dagsorden for dagens møde godkendes med følgende ændring: pkt 5 udgår og pkt 6c er allerede godkendt pr mail.

2b.Godkendelse af protokol fra sidste møde er ikke mulig da den fysiske protokol ligger hos Jan derhjemme

Godkendelse

Hemmelig protokol godkendes på næste best bøde

3.        

Driftsberetning fra Chefen for Blocs & Walls

·         Det bemærkes at priser for deltagelse i B&W Cup er blevet justeret.

·         Vedligeholdsplan (som foreslået af firma EnterPrise) effektueres ikke. Bestyrelsen vurderer at inspektion/vedligehold som foreskrevet i dansk lovgivning er tilstrækkeligt

·         Øvrige informationer findes i den skriftlige beretning fra Chefen for Blocs & Walls der findes i mødemappen

Information og beslutning

 

4.        

Nuværende og fremadrettet klub og organisation; oplæg ved Camilla, Chefen for Blocs & Walls. Ledsaget at powerpoint der findes mødemappen.

Udover faktuelle oprids af klubbens udvikling fremhæves følgende indspark til bestyrelsens kommende strategi diskussion:

”udover at være bjerg og klatreklub vil vi også gerne være idrætsforening, -men vi er ganske særlige fordi vi som klatreklub og i og med klatresportens natur som klub er meget rummelige hvilket afspejler sig i at alle interagerer på tværs ung/gammel, bredde/elite ect”.

”Hvem vil vi være klub for? Er der risiko for at vi smører vi tilbuddene for tyndt ud og bliver vi derfor nødt til at prioritere.”

Pt får alle klatrere i hallen de samme tilbud uanset om det er dag-billetter eller medlemmer, -er det rimeligt for medlemmerne?”

Muligheder for udvikling af klatreforretningen

·         Udendørsboulder

·         Udendørsportefølje

·         Ny boulderhal med convinience afdeling

·         Højvægsafdeling til oplevelsessegmentet

·         Større udbud af avanceret klatretræning, ”Moon Board” ect

·         Fitness

·         Større areal

Muligheder for udvikling og fokus på tilbud til medlemmer

·         Klubturer/træf

·         Halhygge/event

·         Kompetencegivende kurser

·         Kullenhytten

·         m. flere

SWOT analyse: styrke/svagheder, indre og ydre påvirkninger.

 

Bestyrelsen anerkendte indlægget som et værdifuldt og inspirerende indspark til kommende debat

Diskussion

Præsentation findes i mødefolder

5.        

Årshjul 2022 og 2023 for driften.

Konklusionen var at årshjulet indeholder alle væsentlige ”must-do” men at det kan være praktisk med deadlines

 

Mulige justeringer og precisering

6.        

6a: papiret Fokuspunkter og Strategiske Indsatsområder vil blive drøftet og justeres som resultat af det kommende bestyrelsesmøde med særligt fokus på ”fremtidens klub”

6b: REDA: Lars og Erik referer fra 9. og 18. januar 2023 møder med REDA. Med hjælp fra den eksterne advokat er der nu nået enighed mellem DBKK og REDA om at ”depositum” kan tilbagebetales til DBKK uden konditioner for evt, kommende lejeforhøjelse og uden konditioner for mulig forlængelse af lejemål. REDA udtrykker at de ikke er klar til at indgå konkrete aftaler om lejeforlængelse før 2025. Lars, Erik og Jan vurderer at der forekommer at være generelt positiv udvikling i forholdet til REDA.

Det er bestyrelsens opfattelse at der er en særdeles positiv effekt af initiativer til påvirkning af politiske beslutningstagere (rådhuset) og offentlige meningsdannere (medierne). Der ligger flere eksempler på de seneste avisartikler i mødefolderen. Der er enighed om at det er uhyre vigtigt at holde fast i aktiviteterne om at skabe og fastholde den positive opmærksomhed omkring DBKK på rådhuset og i offentligheden da opmærksomhed skal holde også efter kommunalvalget og helt frem til 2025. Som en del af dette nævnes at DBKK har deltaget i det første af de af REDA arrangerede såkaldte ”Værkstedsmøder” om visionsarbejdet for byudviklingen på Refshaleøen og at DBKK har været vært for tre hold besøgende af ca. 50 med særlig interesse i byudviklingen.

Beslutning: Der er behov for et dedikeret møde for at fastlægge beslutningsforslag til DBKK GF. Fra GF beslutningen skal give bestyrelsen en forhandlingsposition og mandat for DBKKs videre dialog med REDA. Mødet til diskussion af ordlyd til beslutningsforslaget bliver 15 april kl 10 i tårnet.

 

6c: nye åbningstider er godkendt (skete pr mail i den mellemliggende periode)

6d. General forsamling: Følgende er på valg: Dorte og Henrik (afgjort ved lodtrækning).

Forslag til vedtægtsændringer for klubben DBKK (enig bestyrelse) til godkendelse på GF:

·         Suppleanter benyttes ikke fremover. Alle er fuldgyldige medlemmer af bestyrelsen.

·         Der gives aldersrabat til personer der er gået på pension på samme niveau som for studerende

·         Referater skal ikke længere godkendes skriftligt men godkendes mundtligt ved følgende bestyrelsesmøde.

Som mødedirigent på GF vælges Phillip Graf

Diskussion og beslutning

Dedikeret møde for at fastlægge beslutningsforslag til DBKK GF,

Møde 15 april kl 10 i tårnet.

7.

7a 7b: Information og opdatering tages til efterretning. Dette er godt i tråd med den mundtlige beretning beskrevet under pkt 6b

7c: Det er ikke aftalt nærmere ang. indhold og proces. Vi mangler også en redaktør/tovholder da Dorte ikke længere varetager opgaven

7d: Bestyrelsens strategi møde afholdes 15. april 2023

7e: Update om samarbejdet med DKLAf tages til efterretning

7f: Update om Nordvæggen tages til efterretning. Der er en positiv udvikling i retning af at etablere en holdbar økonomisk situation for udgifter til anvendelse af Nordvæggen

Diskussion

Find ny redaktør / tovholder til nyhedsbrev.

 

Best.strategimøde afholdes 15. april 2023 på Refshaleøen

8.

Kassereren opdaterer om økonomien på baggrund af udsendte regnskab for februar

 

 

9.

Forretningsudvalget orienterer. Her er intet nyt

 

 

10

Orientering fra udvalg.

Bjergsportsudvalget og dets aktiviteter drøftes. Især hvordan vi fortsat tilbyder medlemmerne færdighedskurser på klippe.

 

Udvalgene indkaldes til kommende best møder.

11

Intet under eventuelt