Dansk
Bjerg og Klatreklub, DBKK Referat 2023-03-14 |
|
|
Bestyrelsesmøde DKKK, udskudt fra 2023-02-28 |
|
2023-03-14 |
|
Jan Bønding (fmd. og kasserer), Anders Strange, Erik Vilen, Lars Nørgaard Hansen, Morten Spiegelhauer, Henrik Jessen, Dorte Steensgaard, Camilla Reinbothe (Chef for Blocs & Walls) |
|
Anders Strange |
|
Dorte Steensgaard |
Øvrige dokumenter |
Der henvises til
den fulde dagsorden og bilag i mødefolderen |
Punkt |
Topic |
Formål |
Bemærkning / Opfølgning |
1.
|
Nye Bestyrelsesmedlemmer. Jørn
og Nina udtræder af bestyrelsen. Tidligere suppleanterne, Lars Nørgaard Hansen
og Morten Spiegelhauer indtræder i bestyrelsen som fuldgyldige/almindelige
medlemmer. Bestyrelsens konstituering er bekræftet. Ny fordeling af arbejdsopgaver: Dorte Steensgaard tager rollen som sekretær.
Øvrige roller uændret. |
Godkendelse |
|
2.
|
Dagsorden. 2a. Dagsorden
for dagens møde godkendes med følgende ændring: pkt
5 udgår og pkt 6c er allerede godkendt pr mail. 2b.Godkendelse af protokol fra sidste møde er ikke mulig da den fysiske
protokol ligger hos Jan derhjemme |
Godkendelse |
Hemmelig protokol godkendes på næste best bøde |
3.
|
Driftsberetning fra Chefen for Blocs & Walls ·
Det
bemærkes at priser for deltagelse i B&W Cup er blevet justeret. ·
Vedligeholdsplan
(som foreslået af firma EnterPrise) effektueres
ikke. Bestyrelsen vurderer at inspektion/vedligehold som foreskrevet i dansk
lovgivning er tilstrækkeligt ·
Øvrige
informationer findes i den skriftlige beretning fra Chefen for Blocs &
Walls der findes i mødemappen |
Information og beslutning |
|
4.
|
Nuværende og fremadrettet klub og organisation; oplæg ved Camilla, Chefen for Blocs & Walls.
Ledsaget at powerpoint der findes mødemappen. Udover faktuelle oprids af klubbens udvikling fremhæves følgende indspark
til bestyrelsens kommende strategi diskussion: ”udover at være bjerg og klatreklub vil vi også gerne være idrætsforening,
-men vi er ganske særlige fordi vi som klatreklub og i og med klatresportens
natur som klub er meget rummelige hvilket afspejler sig i at alle interagerer
på tværs ung/gammel, bredde/elite ect”. ”Hvem vil vi være klub for? Er der risiko for at vi smører vi tilbuddene
for tyndt ud og bliver vi derfor nødt til at prioritere.” ”Pt får alle klatrere i hallen de samme tilbud uanset
om det er dag-billetter eller medlemmer, -er det rimeligt for medlemmerne?” Muligheder for udvikling af klatreforretningen ·
Udendørsboulder ·
Udendørsportefølje ·
Ny
boulderhal med convinience afdeling ·
Højvægsafdeling til oplevelsessegmentet ·
Større
udbud af avanceret klatretræning, ”Moon Board” ect ·
Fitness ·
Større
areal Muligheder for udvikling og fokus på tilbud til
medlemmer ·
Klubturer/træf ·
Halhygge/event ·
Kompetencegivende
kurser ·
Kullenhytten ·
m. flere SWOT analyse: styrke/svagheder, indre og ydre påvirkninger. Bestyrelsen anerkendte indlægget som et værdifuldt og inspirerende
indspark til kommende debat |
Diskussion |
Præsentation findes i mødefolder |
5.
|
Årshjul 2022 og 2023 for driften. Konklusionen var at årshjulet indeholder alle væsentlige ”must-do” men at
det kan være praktisk med deadlines |
|
Mulige justeringer og precisering |
6.
|
6a: papiret Fokuspunkter og Strategiske Indsatsområder vil blive drøftet
og justeres som resultat af det kommende bestyrelsesmøde med særligt fokus på
”fremtidens klub” 6b: REDA: Lars og Erik referer fra 9. og 18. januar 2023 møder med REDA. Med
hjælp fra den eksterne advokat er der nu nået enighed mellem DBKK og REDA om at
”depositum” kan tilbagebetales til DBKK uden konditioner for evt, kommende lejeforhøjelse og uden konditioner for mulig
forlængelse af lejemål. REDA udtrykker at de ikke er klar til at indgå konkrete
aftaler om lejeforlængelse før 2025. Lars, Erik og Jan vurderer at der forekommer
at være generelt positiv udvikling i forholdet til REDA. Det er bestyrelsens opfattelse at der er en særdeles positiv effekt af
initiativer til påvirkning af politiske beslutningstagere (rådhuset) og
offentlige meningsdannere (medierne). Der ligger flere eksempler på de
seneste avisartikler i mødefolderen. Der er enighed om at det er uhyre
vigtigt at holde fast i aktiviteterne om at skabe og fastholde den positive
opmærksomhed omkring DBKK på rådhuset og i offentligheden da opmærksomhed
skal holde også efter kommunalvalget og helt frem til 2025. Som en del af
dette nævnes at DBKK har deltaget i det første af de af REDA arrangerede
såkaldte ”Værkstedsmøder” om visionsarbejdet for byudviklingen på Refshaleøen
og at DBKK har været vært for tre hold besøgende af ca. 50 med særlig
interesse i byudviklingen. Beslutning: Der er behov for et dedikeret møde for at fastlægge
beslutningsforslag til DBKK GF. Fra GF beslutningen skal give bestyrelsen en
forhandlingsposition og mandat for DBKKs videre
dialog med REDA. Mødet til diskussion af ordlyd til beslutningsforslaget bliver
15 april kl 10 i tårnet. 6c: nye åbningstider er godkendt (skete pr mail i den mellemliggende
periode) 6d. General forsamling: Følgende er på valg: Dorte og Henrik (afgjort ved
lodtrækning). Forslag til vedtægtsændringer for klubben DBKK (enig bestyrelse) til godkendelse
på GF: ·
Suppleanter
benyttes ikke fremover. Alle er fuldgyldige medlemmer af bestyrelsen. ·
Der gives aldersrabat
til personer der er gået på pension på samme niveau som for studerende ·
Referater
skal ikke længere godkendes skriftligt men godkendes mundtligt ved følgende
bestyrelsesmøde. Som mødedirigent på GF vælges Phillip Graf |
Diskussion og beslutning |
Dedikeret møde for at fastlægge
beslutningsforslag til DBKK GF, Møde 15 april kl 10 i
tårnet. |
7. |
7a 7b: Information og opdatering tages til efterretning. Dette er godt i
tråd med den mundtlige beretning beskrevet under pkt
6b 7c: Det er ikke aftalt nærmere ang. indhold og proces. Vi mangler også en
redaktør/tovholder da Dorte ikke længere varetager opgaven 7d: Bestyrelsens strategi møde afholdes 15. april 2023 7e: Update om samarbejdet med DKLAf tages til efterretning 7f: Update om Nordvæggen tages til efterretning. Der er en positiv
udvikling i retning af at etablere en holdbar økonomisk situation for
udgifter til anvendelse af Nordvæggen |
Diskussion |
Find ny redaktør / tovholder til nyhedsbrev. Best.strategimøde afholdes 15. april 2023 på Refshaleøen |
8. |
Kassereren opdaterer om økonomien på baggrund af udsendte regnskab for
februar |
|
|
9. |
Forretningsudvalget orienterer. Her er intet nyt |
|
|
10 |
Orientering fra udvalg. Bjergsportsudvalget og dets aktiviteter drøftes. Især hvordan vi fortsat
tilbyder medlemmerne færdighedskurser på klippe. |
|
Udvalgene indkaldes til kommende best møder. |
11 |
Intet under eventuelt |
|
|